Plan Działania Odrzykonianek.

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 07.12.2020

0

1

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO “Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia”.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Planujemy zorganizować wybory do władz SU zgodnie z zasadami CEO. Z racji tego, iż mamy obecnie zagrożenie epidemiczne wirusem sars-cov-2, musimy dostosować zasady przeprowadzenia wyborów do zaistniałej sytuacji. Wybory przeprowadzimy w październiku 2020.

Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
4. Wprowadzamy stały sposób komunikacji uczennic i uczniów z dyrekcją.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Planujemy wprowadzić stały sposób komunikacji uczniów i uczennic z dyrektorem szkoły w formie dostosowanej do zaistniałej sytuacji (spotkania online na Teamsie lub osobiste spotkania w gabinecie dyrektora). Termin realizacji zadania styczeń 2021.

Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
4. Przeprowadzamy spotkanie on-line z ekspertem w formie webinarium lub telekonferencji.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Planujemy zorganizować spotkania z ekspertami w różnych obszarach w formie dostosowanej do sytuacji.Termin realizacji tego wyzwania to marzec 2021.

Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Zamierzamy przeorganizować wybrany fragment korytarza szkolnego na wymarzony przez nas KĄCIK RELAKSU. Termin realizacji zadania listopad 2020.

Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
4. Organizujemy wsparcie w nauce dla koleżanek i kolegów z naszej szkoły (koleżeńskie korepetycje) lub dla nauczycieli i nauczycielek w nauczaniu zdalnym (nauka obsługi nowego narzędzia internetowego).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Bez względu na to czy nauczanie zdalne będzie trwało dłużej niż się spodziewamy czy też nie, zamierzamy zorganizować pomoc koleżeńską w nauce dla uczniów, którzy będą zgłaszać taką potrzebę. Planujemy również przeprowadzić szkolenie dla chętnych nauczycieli z wybranego narzędzia internetowego. Termin realizacji zadania luty 2020.


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
17.12.2020 00:11

Kolejnym etapem jest przekucie wniosków z diagnozy w konkretny plan działania. W tym wypadku najważniejsze, aby wyzwania które wybierzecie do realizacji odpowiadały obszarom, które zdiagnozowaliście jako wymagające poprawy. Chciałbym po kolei odnieść się do każdego z nich.

Obszar 1 Wybory i Kwestie Formalne

Na podstawie diagnozy spodziewałem się raczej debaty przedwyborczej. Wy zdecydowaliście się na wybory w czasie pandemii – szanuję! Normalnie byłbym przeciwny, ale nie jest normalnie, więc jestem zdecydowanie na tak :) Zorganizować teraz wybory, to wielka sztuka i zupełnie inne proces niż dotychczas miał miejsce w szkole. Jestem bardzo ciekawy jak sobie z tym poradziliście, bo jeśli wszystko poszło zgodnie z planem, to powinniście być już po wyborach.

Obszar 2 Komunikacja i Media

Żeby nie pisać zbyt wiele. Brakowało stałych spotkań z dyrekcją – od stycznia 2021 już będą! O to właśnie chodzi! Dodam tylko, że warto abyście spróbowali rozszerzyć grupę osób, które w takich spotkaniach mogą uczestniczyć, żeby nie ograniczać się jedynie do członków SU. Dobrą praktyką jest jeśli np. pomysłodawca jakiejś inicjatywy ( np. projektant kącika relaksu ) mógł osobiście być przy jego przedstawianiu (nawet jeśli nie będzie relacjonował).

Obszar 3 Działania uczniów i uczennic

Podobnie jak wyżej. Wybór wyzwania odpowiada diagnozie – doskonale!
Zdecydowaliście się na organizację spotkania z ekspertami, czy macie już pomysł na jaki temat mogłyby się odbyć takie spotkania? ( to nie musi być jeden gość, równie dobrze może być ich więcej i mogą ze sobą dyskutować ) Pytam ponieważ, napisaliście w diagnozie, że chcielibyście mocniej się skupić na diagnozowaniu zainteresowań i potrzeb uczniów i uczennic. Zachęcam, żeby spróbować upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i np. zapytać społeczność szkolną, jakie spotkanie byłoby dla niej najbardziej atrakcyjne.

Obszar 4 Podejmowanie decyzji

Nie było decydowania, to teraz będzie – buzia mi się cieszy, jak to czytam i już nie mogę się doczekać, jak zobaczę Wasze relacje.
Zwrócę tylko uwagę, że w tym wyzwaniu bardzo ważne jest, aby w procesie decydowania jak ma wyglądać kącik, mogli wziąć udział wszyscy uczniowie, a nie tylko członkowie SU.

Obszar 5 Uczenie się i nauczanie

Być może wybór wyzwania nie odpowiada w 100% wnioskom z diagnozy, ale mam świadomość, że narzędzie nie jest w pełni dostosowane do warunków pandemii, dlatego jak najbardziej przyjmuję Waszą koncepcję, szczególnie korepetycji koleżeńskich. Jak sami napisaliście bez względu na długość trwania zdalnego nauczania pomoc uczniów dla uczniów, będzie zawsze na czasie i w cenie!

Podsumowanie

Myślę, że przeprowadziliście autentyczną i krytyczną ocenę samorządności szkolnej, z której wyciągnęliście konkretne wnioski i zaplanowaliście działania, które odpowiadają zapotrzebowaniu i warunkom w jakim przyszło Wam funkcjonować. Gratuluję!
Pamiętajcie, żeby na etapie szczegółowego planowania i realizacji wyzwań przeczytać w podręczniku do programu, na co zwrócić uwagę, żeby nie ominąć jakiegoś istotnego punktu. W razie wszelkich pytań służę pomocą.

Pozdrawiam,
Tomasz