Szkolna demokracja - diagnoza.
Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2020-12-13 19:48
Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zdecydowanie się zgadzamWszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zgadzam sięW szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Zdecydowanie się zgadzamZasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Zdecydowanie się zgadzamW naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Nie wiemCo w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Umownie fukcję rzecznika praw dziecka pełni pani pedagog, do której uczniowie zwracają się ze swoimi problemami. Chcielibyśmy podjąć działania, aby ta funkcja była formalnie pełniona.Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zdecydowanie się zgadzamSamorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Nie wiemOrganizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zdecydowanie się zgadzamOrganizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Co w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Do tej pory przedstawiciel klasy biorący udział w spotkaniach Uczniowskiej Rady Szkolnej przekazywał informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów. Chcielibyśmy, aby każdy uczeń miał możliwość bezpośredniego wypowiedzenia swojego zdania.Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Nie zgadzam sięUczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zdecydowanie się zgadzamW szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zdecydowanie się zgadzamW naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Nie wiemCo w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Do tej pory Pani Dyrektor uczestniczyła w pierwszym zebraniu Uczniowskiej Rady Szkolnej. Chcielibyśmy regularnie spotykać się z Panią Dyrekotr.Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Zgadzam sięUczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Zgadzam sięW naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie wiemW szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Zgadzam sięCo w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Do tej pory Uczniowska Rada Szkolna dysponowała gazetką ścienną. Chcielibyśmy, aby do dyspozycji wszystkich uczniów była wydzielona okrślona przestrzeń w szkole.W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Zdecydowanie się zgadzamOdbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Nie wiemZasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Zdecydowanie się zgadzamNa lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Zdecydowanie się zgadzamCo w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Nie potrafimy odpowiedzieć na pytanie "Czy w klasach prowadzi się rozmowy na temat motywacji ucznia do nauki". Chcielibyśmy zbadać ten obszar wśród uczniów i nauczycieli, zebrać informacje i przedstawić je nauczycielom w celu wykorzystania ich na lekcjach.Podobało Ci się
Komentarze
Skomentuj relację